Unimoda.cz na Firmy.cz

GLAMI TOP Hodnocení obchodu na Zboží.cz
  • Stav
    4
    1
    0
    0
    5
  • Řazení
    newest
    most-popular
    highest-price
    lowest-price
  • Pohlaví
    0
    1
  • Dospělý
    1
    0
  • Velikost
    Obuv(Zhruba odpovídá)
  • Barva
  • Filtr
  • Velikost
    Obuv(Zhruba odpovídá)
  • Řazení
    newest
    most-popular
    highest-price
    lowest-price

  • Prada Boty

    1

    Luxusní značka
    Oznamte mi nové kusy této značky
    Není nutná registrace

    Prada je italský módní obchod, který založil v Miláně v roce 1913 Mario Prada. Značku celosvětově uvedla ve všeobecnou známost až zakladatelova vnučka Miuccia Prada, která zdědila upadající podnik v roce 1978. V současnosti je Prada považována za jednu z nejvlivnějších společností v módním průmyslu.

    -9%
    Hnědé Dámské Boty Prada Second Hand Vel. 37
    Koupit
     
    1 222 Kč 1 122 Kč
    37 Hnědé Dámské Boty Prada Second Hand Vel. 37
      Všechny kategorie


    Všechny Značky

    Prada je snad nejznámější firmou specializující se na výrobu kabelek. Jedná se o luxusní značku, která má dlouhou tradici a existuje již 106 let. Tato firma se proslavila především pro extravagantní oblečení a doplňky, které si navrhuje, šije a poté propaguje. Užívá vysoce kvalitní materiály a své produkty budují s láskou, stejně takovým způsobem, jakým vybudovali celou jejich firmu. Kromě kabelek se Prada zaměřuje také na výrobu obuvi, parfémů a dalších módních doplňků.

    Historie

    Společnost byla založena roku 1913 italským návrhářem Mariem Pradou a jeho bratrem Martinem. Pojmenovali ji Fratelli Prada, česky Bratři Prada. Ze začátku byla zaměřena na prodej výrobků z kůže, podobně jako na prodej živočišného zboží, anglické kožené bedny a kabelky. V této době bylo postavení žen ve společnosti ještě nízké, proto Mario Prada nevěřil, že by ženy měly být zapojeny do obchodních záležitostí. Kvůli tomu zakázal všem svým ženským příbuzným vstup a vůbec zajímání se o záležitostech jeho firmy. Ironicky jeho syn neprojevil vůbec žádný zájem o jeho firmu a byla to právě jeho dcera, která po něm firmu zdědila. Luisa Prada firmu vedla dalších 20 let a velmi se jí dařilo. Když už přišel čas na výměnu vedení firmy, její dcera Miuccia ji v roce 1978 vystřídala.

    Miuccia Prada nahlédla na firmu v jiné perspektivě a začala vyrábět voděodolné batohy vyrobené z Pocone, což je nylonová látka. Potkala Patrizia Berteliho, který měl vlastní obchod s koženými výrobky. Založil jej když mu bylo 24, takže už měl jisté zkušenosti a společně s Miucciou usoudili, že by bylo dobré, kdyby přidal k firmě Prada. Pomáhal a radil jí v různých obchodních otázkách, které Miuccia následovala. Mezi jednu z nejvýraznějších a nejdůležitějších rad, které Patrizio dal, bylo, aby Prada přestala importovat své zboží do Anglie a zaměřovala se na jiné evropské státy.

    V tu dobu činila tržba firmy něco kolo 500 000 amerických dolarů. Po boku Berteliho, jako svého obchodního rádce, se Miuccia začlenila do návrhářského týmu a sama začala ovlivňovat vzhled produktů, které její firma vyrábí. V roce 1979 vydala svůj první set batohů, které byly udělány z černého nylonu, který její dědo používal na překrývání truhel. Prodeje tohoto produktu nebyly ze začátku nijak vysoké, protože nebyl zajištěn dostatek reklamy. Zároveň byly ceny těchto batohů velmi vysoké, takže si je nemohl dovolit každý, ale později se z této linie stal její prvním hitem.

    V roce 1983 otevřela Prada již druhý kamenný obchod v italském Miláně. Tentokrát jej situovali do slavné Galleria Vittrio Emanuele. V tomto obchodním centru se totiž nacházejí obchody značek těch nejslavnějších návrhářů. Mezi takové značky patří například Gucci, nebo právě Prada. Dalším hitem byla nylonová nákupní taška. Miuccia s Bertelim vycítili příležitost a expandovali jejich firmu přes Atlantický oceánem do USA. Zároveň postavili spoustu nových obchodů v nákupních centrech největších evropských měst, jako je Paříž, Madrid a Florencie. O rok později byla spuštěna výrobní řada obuvi. Té se za začátku nedostávaly žádné ohlasy. O rok později byla vydána klasická kabelka Prada. Ta se stala senzací během jedné noci. I přes její praktičnost nabízela elegantní line, dokonalé zpracování a především luxus, který byl v té době ojedinělý.

    V roce 1987 se Miuccia a Bertelli vzali. Prada vydala novou kolekci ženského oblečení, která se stala známou pro její spadené boky a úzký pas. Popularita této značky se stále zvyšovala a lidé si začali více všímat jejich čistých linií, prémiových látek a základních barev.

    Kultura a obchody

    Prada je značkou umění. Výrobky, které z firmy odcházejí jsou vždy perfektně vyrobeny a 100x kontrolovány. Udělat kabelku, jakou nabízí Prada, je velkou výzvou a proto tato společnost podle mě umění vytváří. To ovšem není vše, protože se Prada zapojuje jak do filmového, tak I architektonického průmyslu.

    V roce 2006 byl natočen velmi známý film Ďábel nosí Pradu, který je založený na stejnojmenné knize. Ten Meryl Streepové vysloužil Oscarovou nominaci za její roli. Její filmový šatník byl údajně nejmíň z 40% tvořen oblečením značky Prada. Tato firma také často pořádá různé výstavy pro veřejnost. Například v roce 2014 proběhla výstava s názvem Pradasphere, která byla umístěna jak v Londýně, tak v Hong Kongu. Přibližovala a zvýrazňovala historii a prostředí společnosti.

    Prada také spolupracuje s různými slavnými architekty, kteří navrhují její kamenné prodejny. Mezi takové patří například Elsa Schiaparelli, nebo třeba Wes Anderson. Mezi její nejslavnější a nejnavštěvovanější pobočky patří již dříve zmiňovaná kamenná prodejna ve slavné milánské galerii Vittorio Emanuelle. V roce 2012 byla poté otevřena největší Prada prodejna vůbec. Je umístěna v dubajském nákupním středisku.

    Celkově tato společnost operuje s více než 600 kamennými obchody po celém světě. I přes relativně nízký počet takovýchto prodejen zaměstnávala v roce 2015 okolo 12 500 lidí. Prada má svou historii, a proto je mezi lidmi obzvlášť ceněná. Rádi si připlatí za něco, co je kvalitní, krásné a ještě má bohatou historii. To se také projevuje na ročních tržbách této společnosti, protože za rok 2016 tvořila necelé 4 miliardy amerických dolarů.

    Skandály a kontroverze

    Prada měla za posledních 10 let těžký čas. Jedná se o tradiční firmu, která existuje už více než 100 let a proto by se mohla v dnešním světě docela jednoduše ztratit. Prada si prošla hned několika obviněními, její zástupci museli chodit po soudech a obhajovat svá jednání. Jeden z prvních a novodobých případů se týkal diskriminace žen.

    V roce 2009 zažalovala Rina Bovrisse firmu Prada Japan za diskriminaci proti ženám na pracovišti. Konkrétně podle ní diskriminovali ženy, které jsou mladé a atraktivní. Před samotným soudem si Bovrisse zajistila podporu médií a několika aktivistických skupin. Prada poté prodala protižalobu kvůli pošpinění společnosti. Během několika dalších let se feministické skupiny snažily opakovaně vrhat špatné světlo na tuto firmu. V roce 2012 rozhodl tokijský okresní soud o přijatelnosti mírné diskriminace, vzhledem k tomu, že se jedná o luxusní módní značku.

    V roce 2014 byla značka Prada vyšetřována kvůli podezření z daňového uniku po tom, co společnost vyrábějící luxusní zboží neohlásila různé zdanitelné příjmy. Miuccia Prada, Patrizio Bertelli a Marco Salomoni byli jmenování těmi, kteří podali neplatné údaje o příjmech firmy. Majitelka této firmy byla poté vyšetřována a k překvapení veřejnosti se zjistilo, že se firma vyhnula daním v hodnotě 420 milionů Eur převáděním služeb mimo hranice Itálie. Pradová a Bertelli vyplatili italské daňové agentuře tento dluh, ale vyšetřování stále pokračovalo. Až v roce 2016 byla vyžádána terminace vyšetření pro předchozí splacení a vyrovnání tohoto dluhu.

    Posledním skandálem, který zde zmíním je takzvaný blackfacing. V prosinci roku 2018 byla Prada donucena stáhnout novou řadu doplňků z výloh svých obchodů. Ty totiž čelily spoustě nařknutím a stížnostem, že údajně obsahovaly tzv. Blackface obrázky. To znamená, že namísto užití opravdového černocha namalovali bělocha a zkarikaturizovali tak osoby tmavé pleti. Obrázek obsahující takovou postavu byl umístěn v jedné z výloh Prada obchodů a tato skutečnost se začala velmi rychle šířit na internetu. Po spoustě připomínek a upomenutí od lidí a fanoušků této značky prohlásila Prada na jejím oficiálním Twitter učtu, že nikdy nechtěla nikoho urazit a zavrhují jakoukoliv formu rasismu na rasistických vyobrazení. Prada poté odstranila také obrázky z výloh svých obchodů a situace se uklidnila.

    Ceny a cílové skupiny

    Prada je jednou z nejluxusnějších, ale zároveň nejdražších značek. Nosí ji jenom opravdoví fajnšmekři. To právě kvůli jejím vysokým cenám, velmi kvalitním materiálům, které na své výrobky používá a perfektnímu zpracování. Zaměřuje se na lidi, kteří milují módu a nebojí se připlatit za kvalitní, nové a inovativní kousky oblečení. Zároveň se jedná o velkou značku, která je ve světě proslulá.

    Ceny se pohybují v rozmezí dvě sta až několik tisíců EUR. Za tři klasická bílá trička s normálním střihem u značky Prada zaplatíte 260 EUR, tedy něco přes 6 500 Kč. Ale tato značka je více, než jen bílá trika. Její nejnovější kolekce tvoří spíše streetwearové kousky, které mají zajímavý potisk držící se dnešní módy. Takové triko s krátkým rukávem můžete sehnat za 640 EUR. Kraťasy ze stejné kolekce a podobným potiskem poté seženete za cenu okolo 400 EUR.

    Tato firma ale vyrábí také oblečení na události vysokého stylu. Ceny šatů této značky se pohybují okolo 2 000 EUR, což je asi 50 000 Kč. Šaty v této kategorii můžou být jak na ples, tak na volné nošení. Vyrobené ze 100% bavlnou a velmi zajímavým a barevným motivem jsou šaty, které vás rozzáří na jakékoliv party nebo gala večeru. Cena takovýchto šat se může vyšplhat až k 10 000 EUR. Za takovou částku si můžete koupit černé šaty, se kterými byste byla královnou plesu.

    Prada jsou ovšem hlavně kabelky. A je tomu tak už přes 100 let. Základní, celou černou kabelku přes rameno můžete koupit za cenu okolo 1000 EUR. Větší a prostornější kabelku za 2000 EUR a nejluxusnější kabelku z poslední kolekce za 3350 EUR.

    Shrnutí a závěr

    Prada je jedním z nejslavnějších, nejznámějších a nejváženějších italských domů mody. Se svou historií sahající až 100 let dozadu uchvacuje každého. Luxusní zboží, které s láskou a tvrdou pílí vyrábí, je mnohými lidmi k nezaplacení. Elegantní linie, které se na výrobcích Prada nacházejí jsou obdivovány nejen módními znalci. Jejích krásu totiž dokáže ocenit úplně každý. I přes extravagantní vzhled některých z jejich kousků se stále drží docela minimalistického stylu. I přes vyšší cenovou kategorii se vyplatí investovat do kousků oblečení od této značky, protože s ní bude Váš život ještě luxusnější.

    Oznamte mi nové kusy této značky