Burberry Oblečení

Oznamte mi nové kusy této značky
Není nutná registrace
-41%
Luxusní Módní Lahůdka Dětská Halenka
999 Kč 599 Kč
12m
BURBERRY OUTLET

Burberry je britskou firmou, která existuje již více než 150 let. Má svou tradici a za dobu svého působení spoustukrát ukázala, že se jedná o velmi kvalitní značku. Mezi ostatními má pro svou kvalitu a zpracování velký respekt. Společnost je známá hlavně díky trenčkotům, které jedinečně produkují. Jedná se o druh svrchního pláště, mezi jehož přední vlastnosti patří, že je voděodolný. Dále vyrábí voňavky, módní doplňky, sluneční brýle a různou kosmetiku. Jaká je celá historie tohoto letitého podniku?

Historie

Thomas Burberry se roku 1835 narodil ve městě Bockham Green poblíž Dorkingu. Po vystudování základní školy se rozhodl vyučit se u lokálního prodejce oblečení. V roce 1856 si založil vlastní oděvní společnost, kterou umístil do Basingstoke. V této době to bylo velmi malé město s pouhými 4 500 obyvateli. Původně byly návrhy jeho oblečení inspirovány každodenními oděvy. Později začal Burberry experimentovat s materiály. Některé z nich vymyslel on sám a použil je na venkovní oblečení. Jeho nejznámější látkou se stal gabardine (česky gabardén), který je nepromokavý, a tak z něj vyráběli oblečení na venkovní aktivity, jako je rybaření a lov.

Vynález gabardinu byl velkým pokrokem pro Burberryho firmu. Roku 1879 byl vynalezen a už tehdy se těšil velké popularitě. Je to materiál odolný, proto se používal právě na venkovní oblečení. S tímto jedinečným vynálezem se Thomas rozhodl orientovat svou firmu na venkovní oděvy. V té době se firma přejmenovala na Burberrys, protože hodně zahraničních klientů používalo název Burberrys of London. O téměř sto let později byla firma přejmenována zpět na Burberry.

V roce 1901 bylo navrhnuto logo firmy. Obsahuje Equestrianského rytíře, za kterým vlaje vlajka s nápisem Prorsum. Toto slovo v latině znamená kupředu. O deset let později se společnost stala oděvníky Roalda Amundsena. Tento muž byl první, kdo se dostal na jižní pol. O tři roky později odívala také Ernesta Shackeltona, který vedl expedici přes Antarktídu. Díky tomu se firmě dostalo ještě více pozornosti a prodeje jim jenom rostly.

Burberry viděl, že je o jeho oděvy stále větší a větší zájem, proto se držel toho, co dělal doposud. Chtěl se ovšem nějak posunout, a proto vydal první trenčkot (z anglického slova trenchcoat). Trench znamená anglicky příkop. Své jméno totiž dostal během první světové války, kdy tyto kabáty nosili brité v zákopech. Po válce začal být populární I mezi civilisty. Do roku 1955 byla Burberry rodinnou firmou. Tehdy ji ale pohltila britská skupina Great Universal Stores.

Na konci 60. Let 19. století začaly světové hvězdy podporovat a nosit Burberry. Firma během 70. Let podepsala spoustu smluv s různými manufakturami po celém světě, které vyráběly doplňkové produkty, jako obleky, kalhoty, trika, sportovní oblečení a doplňky pod již známou značkou. Takové zboží bylo prodáváno v kamenných obchodech na téměř všech kontinentech a společnost se mohla dále rozrůstat. V roce 1972 ale legálně získává továrnu v anglickém Castlefordu. Tam tehdy vznikl první trenčkot – dědictví, které pokračuje dodnes.

Trenčkot

Burberry byl vynálezcem první dešti odolné látky, která byla zároveň příjemná na nošení. Garbadine je odolná a tlustá tkanina, která se používá na výrobu obleků, kabátů, kalhot, uniforem a dalších venkovních šatů. Slovo garbadine bylo v 15. století používáno pro označení jistého druhu oblečení, které nosili především chudí obyvatelé, kleriky (sutany). Vlákno používané na výrobu této tkaniny je tradičně česaná vlna, ale může být použita také bavlna, texturovaný polyester nebo jejich směsi. Obvykle je šitý s vlnitým povrchem s diagonálními žebírky a hladkým spodkem.

Z této látky byl vyroben první trenčkot. Jeho hlavními znaky byla nepromokavost a hmotnost, která byla oproti tehdejším nepromokavým plášťům velmi nízká. V roce 1900 byl Burberry požádán britskou válečnou kanceláří o navrhnutí a vyrobení kabátu, který nahradí tehdejší těžké vojenské uniformy. Tato žádost zavedla Thomase k vytvoření slavného gaberdénového trenčkotu: lehké bavlněné pláštěnky s hlubokým zadním třmenem, nárameníky, rozepnutými manžetovými pásy, knoflíkovou klapkou na jednom rameni, kapsami do deště a pásovými sponami pro připnutí armádního vybavení.

Kabát se stal základním vybavením pro britské vojáky v první světové válce. Později se ovšem stal produktem, který nosili I civilisté v normálním životě. Stal se základním elementem stylu Burberry a pokračuje v něm až do dnes. Svému úspěchu vděčí také médiím, neboť se objevil ve známých filmech, jako je Casablanca a Snídaně u Tiffanyho. Kabát se tak stal ikonou mody po celém světě.

Skandály a kontroverze

V nedávné době se Burberry muselo hlídat. Před nedávnem vydala tato značka podzimní kolekci pro rok 2019. Její součástí byla I mikina, která měla namísto tkaniček kolem krku uvázanou oprátku! Jak Marco Gobetti, hlavní ředitel, tak Riccardo Tisci, kreativní ředitel, vyjádřili lítost a tuto věc označili za velkou chybu.

Pár dnů na to se slavná modelka Liz Kennedy ohradila a zkritizovala Burberry za posílání takovéto mikiny na módní molo. Tento předmět, který obsahoval námořnický provaz kolem krku, byl poté odstraněn z kolekce. Sebevražda není žádná móda. Tisci se omluvil s tím, že měl být kousek inspirovaný námořnickou tématikou a neuvědomil si, že by tato mikina mohla působit necitlivě.

Burberry nechce, aby se jejich produkty dostaly do špatných rukou. V roce 2017 proto spálili oblečení v hodnotě téměř 40 milionů dolarů. K tomu udali důvod, že nechtějí, aby bylo zboží této firmy zlevňováno a dostalo se k lidem, ke kterým tohle oblečení zkrátka nepatří. Držitelé podílu v této firmě a spotřebitelé s enviromentálními obavami se k tomuto ohlásili velmi negativně. Burberry odpovědělo, že zničilo pouze věci, které nesly její trademark.

Ceny a cílové skupiny

Firma Burberry se zaměřuje především na osoby, kterým nevadí připlatit si za svůj styl. Ceny produktů této značky se totiž pohybují docela vysoko. Vyrábí zboží jak pro pány, tak pro dámy, ale I děti. Dále produkuje různé tašky, batohy, doplňky, brýle, šály a tak dále.

Jako první se podíváme na klasický trench coat v damské verzi. Ten vypadá velmi módně a stylově. Vyrábí se v různých barvách, ale šité jso velmi podobně. Jejich cena se pohybuje kolem 47 000 Kč. Dále mají v této stejné nabídce I kabáty, které vypadají moderněji. Maji velmi čistý vzhled a vypadají, jako by byly vyrobeny z nylonu. Takové stojí něco přes 20 000 Kč. V panské verzi vypadají velmi galantně a dají se použít jak na výjimečné příležitosti, tak na běžné deštivé dny. V tom budete vypadat dobře vždycky.

Ted se podíváme na trička. Ta jsou vyrobena v klasických stylech s úžasnými detaily, potisky a jejich zmodernizovaným logem. Většinou mají trika zajímavý a originální potisk. Například sekce unicorn mě velmi zaujala. Poté často vyrábějí tzv. Boga, což jsou trika s nápisem v barevném boxu. V neposlední řadě vyrábějí trika s velkým logem na prsou. Cena všech těchto druhů se pohybuje mezi 5 000 – 8 000 Kč. Pro pánská trika platí téměř to stejné, ale s tím, že jsou většinou o moc minimalističtější a klidnější než dámská, která Burberry nabízí. Dlouhé kalhoty prodávají za cenu od 15 000 -30 000 Kč.

Co se doplňků týče, tahle firma jich má širokou škálu. Sály se prodávají za 3 000 – 8 000 Kč. Peněženky od Burberry mají hezký a unikátní vzhled. Jsou vyráběny z kvalitních kůží a jejich cena se pohybuje od 5 000 – 10 000 Kč. Sluneční brýle mají tak retro design, až se stávají moderními. Jejich ceny se pohybuji kolem 7 000 Kč. Tato společnost vyrábí také sneakers. Některé z nich mají unikátní design a jejich autorovi se mimořádně povedly. Ceny jsou ve výši až 15 000 Kč.

Shrnutí a závěr

Burberry existuje už přes 160 let a se svým trenčkotem dobyl celý svět. To díky právě Thomasovi Burberrymu dnes nemusíme mít promočené oblečení, když vyjdeme ven v dešti. Jeho firma je velmi známá a oblečení stále populární. I přes to, že v dnešní době máme I jiné materiály, které fungují podobně a možná I trochu líp, Burberry si stále drží svou úroveň a pokračuje v tom, v čem vynikal a vyniká už 164 let.

Oznamte mi nové kusy této značky