Jednoduchost, krása a minimalismus. To jsou slova, která nás napadnou hned při prvním pohledu na samotné logo módní značky Calvin Klein. Ta je pojmenována po svém zakladateli a slavnému návrháři, který společně s Thomasem Hilfigerem a Ralphem Laurenem tvoří trojici nejslavnějších amerických návrhářů, kteří to dotáhli až na vrchol. Calvin je známý pro svůj bezchybný výběr modelek a modelů, kteří vyzařují originalitou a svůdností. Nelze také pochybovat o jeho umu tvořit reklamu na oblečení. Historicky několikrát prokázal, že i přes kontroverzi a negativní ohlasy na reklamu se dokáže zarýt do lidského podvědomí a vyvolat v nich tužbu po jeho líbivých produktech. Odoláte?
Calvin Richard Klein se narodil židovské rodině roku 1942 v americkém Bronxu. Jeho otec do USA migroval z Maďarska, kdežto jeho matka byla rodilou Američankou. Její rodiče ovšem pocházeli z dnešní Ukrajiny. Na střední škole chodil do hodin umění a designu v Manhattanu, ze které ale nikdy neudělal maturitu. Poté se dal na Newyorský institut módní technologie, ze které dostal v roce 2003 čestný doktorát. V roce 1962 byl na praxích ve staré manufaktuře plášťů a obleků a poté pět let strávil navrhováním oblečení v různých obchodech po New Yorku. 1968 si společně se svým kamarádem z dětství Barrym Schwartzem založil vlastní firmu. Tehdy měl k dispozici pouze 10 000 $ a z těch dokázal vytvořit multimiliardový podnik. Ale to předbíháme. Nově založená společnost Calvin Klein Limited prodávala především pánské kabáty. Její první kolekce byla série kabátů a šatů pro mladé. O rok později se mladý Klein objevil na titulní straně prestižního módního časopisu Vogue.
V roce 1971 byly k výrobkům Ck přidány klasické tenisky blazers, sportovní vybavení a dámské krajkové spodní prádlo. O dva roky později se mu podařilo vyhrát prestižní ocenění Coty American Fashion Critics‘ Award za jeho dámskou kolekci sportovního oblečení. Tu stejnou cenu vyhrál ještě v roce 1974 a 1975. Už v roce 1977 se díky všem krokům, které tehdy mág výdělků Klein udělal, dosáhl ročního zisku 30 milionů $. Tato částka je ekvivalentní k 124 milionům $ v roce 2019.
Dalším důležitým milníkem bylo 200 000 prodaných kusů nově vypuštěných riflí během jednoho týdne. Tohoto úspěchu dosáhl Klein se svou kontroverzní reklamou v roce 1978.
V 80. letech 20. století americký návrhář dosáhl svého vrcholu. Změnil myšlení všech mužů v Americe. Od chvíle, kdy vydal svou novou kolekci pánských boxerek už každému záleželo, jaké spodní prádlo na sobě má. Časy, kdy byly pánské trenýrky celé bílé a kupovaly se v baleních po třech už byly dávno pryč. Calvin Klein začal naprosto novou éru. V 90. letech se bohužel nedařilo trhu a tak společnost téměř zkrachovala. V roce 2002 ji celou odkoupilo PVH, velká firma, která vlastní mimo jiné i značku Tommy Hilfiger. V roce 2013 byla touto firmou odkoupena Warnaco Group, což sjednotilo Kleinovy formální a sportovní výrobní řady
Škála výrobků Calvin Klein je neuvěřitelná. Jejich produkty se pohybují od žabek až po špičkově udělané formální obleky. Několik věcí má toto zboží společných. Bezchybnou kvalitu, kterou si nemůže nikdo vynachválit. Jeho oblečení je šito s velkou precizností a snahou o uspokojení touhy zákazníka po dobře udělaném svetru. Společnou mají také originalitu. Oblečení, jaké tento slavný designer navrhuje ještě nikdo nikdy neviděl. Klein se nebojí použít nové střihy, a to u jakéhokoliv oblečení. U plavek, košilí i riflí. Rád také používá pestré barvy, kterým dodává jeho kouskům tu pravou šťávu, která dělá jeho oblečením jeho oblečení. Na konkrétní produktové řady se podíváme v dalším odstavci.
Calvin Klein vytvořil síť různých obchodů, které spadají pod jeho značku. Celkově jsou rozmístěné po celé zeměkouli, ovšem na některých místech je populární kvůli jinému kousku oblečení. Teď se podíváme, jaké druhý kamenných obchodů Calvin Klein má a jaký druh zboží v nich nabízí. Stejně jako Tommy Hilfiger a Ralph Lauren má Calvin Klein hlavní sídlo v New Yorku. Obchod, který zde je nabízí v podstatě všechno zboží - od spodního prádla až po saka.
Calvin Klein (white label) jsou speciální obchody, ve kterých se nakupuje za nízkou, původní cenu. Jsou rozmístěny především po amerických obchodních centrech. Mají toho mnoho společného, např. že je všechny navrhovala jedna a ta samá Newyorská stavební firma. Prodává především sportovní vybavení a občas oblečení z bílé Ck řady za zlevněnou cenu, ale nikdy neprodává kolekce.
Calvin Klein Jeans se nacházejí na celém světě. V Rusku, Brazílii, Egyptě, Argentině, Česku... Zaměřuje se především na denimové oblečení, v jehož výrobě je Calvin Klein opravdu mistr. Nejde ovšem pouze o rifle, ale obecně o ležérnější oblečení, které si lze vzít úplně kamkoliv. Tyto obchody také často nabízejí franchisee.
Obchody Calvin Klein Underwear prodávající spodní prádlo se nachází v několika velkých světových městech, např. Buenos Aires, Edinburgh, Londýn, New Yorky City, Mnichově... Nabízí především spodní prádlo, které je již světoznámé. Pro tyto kusy oblečení je Ck známý hlavně v Evropě, neboť jeho zboží je u nás jak nejpohodlnější, tak nejlépe vypadající.
Poslední druh obchodů této firmy jsou Calvin Klein Department Stores, vyskytující se především v Americe. Jsou to malé nezávislé obchody, které často prodávají bílou nebo džínovou kolekci. Obecně se oblečení dá také koupit na různých internetových e-shopech.
Celkově Calvin Klein čítá asi 2 000 samostatně stojících obchodů ve více než 110 zemích na světě. Vytvořil síť, která zaměstnává asi 10 000 lidí a její roční tržba je přibližně 8 miliard $, což je asi 160 miliard Kč.
Calvin Klein je jedním ze tří nejslavnějších amerických návrhářů. Není se také čemu divit. Už od mala ho zajímala móda. Založil si vlastní obchod, ze kterého nakonec vzešel miliardový podnik. Ale bylo to zasloužené. Jeho výrobky vždy vyčnívaly oproti těm ostatním. Vždy byly originálně zpracovány a přinášely něco nového. Byly inovativní. Do módního světa přinesly spoustu barev a zajímavých střihů. Ale kdybych měl vybrat jednu věc, za kterou by si Klein zasloužil největší pochvalu je jeho řada spodního prádla. Z nudných amerických bílých boxerek dokázal udělat něco unikátního. To díky Kleinovi začalo mužům více záležet na tom, co nosí pod kalhotami. Tato značka ovšem nejsou pouze trenýrky, ale i další módní kousky, které stojí za zhlédnutí. Který si vyberete vy?