Unimoda.cz na Firmy.cz

GLAMI TOP Hodnocení obchodu na Zboží.cz
  • Stav
    4
    1
    0
    0
    5
  • Řazení
    newest
    most-popular
    highest-price
    lowest-price
  • Pohlaví
    0
    1
  • Dospělý
    1
    0
  • Řazení
    newest
    most-popular
    highest-price
    lowest-price

  • Longchamp Obuv

    0
    Oznamte mi nové kusy této značky
    Není nutná registrace

    Momentálně nemáme žádné položky Longchamp.
    Přihlaste se k odběru, abyste dostávali oznámení, kdy budou položky této značky publikovány.

    Longchamp je značka známá především díky koženým výrobkům, které produkuje. Mezi tyto galanterie patří především dámské kabelky, na jejichž výrobu se specializuje již téměř 50 let. Jedná se o luxusní značku, která má své butiky po celém světě a prodává v nich s láskou vytvořené zboží, které je svým původem z Francie.

    Historie

    V roce 1948 přebral Jean Cassegrain bussines po svém otci. Jednalo se o firmu produkující tabák a tabákové výrobky. Tento podnik nesl jméno Au Sultan. Po druhé světové válce zásoboval spojenecké jednotky tabákem a doplňky na kouření. Takovými byly například dýmky, které tvořily největší podíl tržby v této firmě. Krok po kroku se vojáci stávali nejlepšími zákazníky tohoto obchodu. Po kompletním ukončení konfliktu vojáci odjeli a Cassegrain si uvědomil, že musí svůj bussines rozšířit, aby nezkrachoval.

    Dlouho přemýšlel, jakým způsobem svou nabídku rozšířit tak, aby byla pro jeho zákazníky napínavá. V roce 1950 poté představil první luxusní dýmku. Byla pokrytá kůžemi z exotických zvířat a vlastnit ji znamenalo v té době být moderní. Tyto dýmky si našly oblibu i u mezinárodních celebrit. Například Elvis Presley, známý americký zpěvák, je miloval.

    Cassegrain si založil vlastní firmu, aby mohl kuřáky dále zásobovat svým luxusním koženým zbožím. Pojmenoval ji Jean Cassegrain et compagnie. Nicméně jeho vzdálení příbuzní už měli značku Cassegrain, pod kterou distribuovali papíry, takže se Jean rozhodl vydávat své produkty pod jiným názvem. Když jednou šel okolo pařížské Hippodrome de Longchamp, tak ho to napadlo. Chtěl, aby jeho značka nesla jméno po něčem, co se nachází ve městě jejího založení. A právě Longchamp to splňoval.

    V tu dobu byl na konci této závodní dráhy pro koně viditelný mlýn. Cassegrain se do češtiny doslovně překládá jako drtit obilí. Jean tedy pojmenoval svou firmu po závodní trati jako poklonu tomuto mlýnu. Poté byl žokej jedoucí na závodním koni zvolen jako logo nově pojmenované firmy.

    Úspěch těchto malých kožených dýmek přesvědčil Cassegraina o budoucnosti firmy. Měl za to, že spočívala v malých kožených produktech, jako jsou peněženky, tašky, opasky a podobné. Na začátku 50. let si najal vývozního manažera a své produkty exportoval do všech kontinentů světa. Společně se svým synem Philippem se Jean velmi zajímal o rozšiřování svého podniku a hledal různé možnosti k expanzi do zahraničí. Longchamp otevřel své butiky v jižní Asii a byl první značkou, která prodávala své produkty v Hong Kongu, Singapuru a Japonsku. Už v těchto letech se stal mezinárodním podnikem.

    Po rozšíření své firmy si Cassegrainovi všimli růstu popularity dámských kabelek. Obyčejnému kufru přidali dvě ucha a oddělali pevné pláty, aby se dobře nosil a netlačil dámy na bocích. Takovýmto způsobem v roce 1971 vznikla první kabelka. Tato společnost byla první, která vyráběla tašky z nylonu. Philippe Cassegrain načrtl řadu kabelek z khaki nylonu a kůže. V 70. letech byla tato kolekce alternativou k těžkým kufrům a stala se velkým úspěchem. Philippe Cassegrain také vynalezl Xtra-Bag - tašku, která se složí na čtvrtinu své velikosti a vleze do jednoduchého obalu. Taška Xtra byla předchůdcem kabelky Le Pliage, která vznikla v roce 1993. Od té doby se společnost začala zaměřovat pouze na zavazadla a dámské kabelky.

    1993 byl pro Longchamp zlomový rok. Philippe Cassegrain, generální ředitel Longchampu, osobně navrhl kabelku, která se stala nejslavnějším produktem společnosti: Le Pliage. To znamená česky skládací. Philippe Cassegrain chtěl vytvořit praktickou, přesto stylovou skládací tašku a to se mu povedlo naprosto perfektně. Le Pliage je kabelka, která se rozkládá do výrazného obdélníkového tvaru a připomíná tvar obálky. Aby byla kabelka velmi lehká, Cassegrain zkombinoval kožené rukojeti s tělem z nylonového plátna. Jednoduchý tvar tašky, široký výběr barev a stylů z ní činí nejúspěšnější výrobek značky a jednu z nejoblíbenějších kabelek na světě.

    Výtvory a umělecké spolupráce

    V padesátých a šedesátých létech se Longchamp produkty objevily ve francouzském filmu. Konkrétně ve filmech Jeana Gabina. Vztah značky k umění pokračoval i v sedmdesátých letech, kdy představili limitovanou sérii kabelek s designem slavného francouzsko-ruského umělce Serge Mendjiskyho. V roce 1971 k taškám přidal kožený patchwork. S touto novinkou byl Longchamp jednou z prvních značek, která vyrábí kožené zboží a vstupuje do světa spolupráce se slavnými umělci. Od té doby pokračovali ve spolupráci s dalšími umělci při navrhování speciálních produktů. V roce 2004 začal Longchamp na první spolupráci s nezávislým návrhářem, Thomasem Heatherwickem. Ten navrhl nejprodávanější Zip Bag kabelku vyrobenou z dlouhého zipu. Úspěch Zip Bag vedl k tomu, že Heatherwick naprojektoval vlajkový obchod Longchamp v New Yorku.

    Kate Moss byla ikonou Longchampu už od roku 2005, kdy se začala objevovat v reklamních kampaních. O několik let později se značkou dokonce spolupracovala na návrhu kabelek. Nejdřív navrhla přidat ke kabelce Legende červenou podšívku. Topmodelka poté spolupracovala s uměleckou ředitelkou Sophie Delafontaine a vydala nové tašky s názvem Kate Moss for Longchamp. V roce 2010 uvedla na trh celou produktovou řadu založenou na vlastním vkusu kabelek. Kolekce Kate Moss se skládala z 12 různých tašek inspirovaných jejím městským životem. Tašky byly pojmenovány podle jejích oblíbených míst v Londýně: Soho, Ladbroke, Goldbourne, Gloucester, Glastonbury.

    Butiky

    Společnost Longchamp se vždy soustředila na zahraniční prodej. Už od 70. let 20. století exportuje své zboží do všech koutů světa. Do Ameriky, Asie i některých afrických měst. Staví si v nich kamenné prodejny, vystavuje a prodává v nich své zboží.

    Roku 1988 Longchamp otevřel jeho první butik v Paříži. V roce 2013 Longchamp otevřel butik na Regent Street v Londýně, který se stal největší obchod v Evropě této společnosti a druhý největší na světě hned po New Yorku. V prosinci 2014 společnost otevřela větší butik na Champs-Élysées v Paříži. Obchod má 500 metrů čtverečních a obchodní prostor rozdělený do dvou pater. Nyní je největším obchodem Longchamp v Evropě. Tento butik má stěnu slavných kabelek Longchamp Le Pliage a přitahuje Pařížany i turisty z celého světa. Pobočky Longchamp jsou postaveny ve velkých evropských městech včetně Londýna, Říma, Barcelony, Mnichova a Vídně.

    V USA Longchamp byl od padesátých let distribuován přes maloobchodníky. Společnost otevřela svůj první americký obchod na Madison Avenue v roce 1984. Saks Fifth Avenue a Nordstrom byli prvními významnými americkými obchodníky, kteří poprvé uvedli značku na americkém trhu. Po nich následovalo Bloomingdales. V roce 1993 Longchamp založil jeho vlastní kancelář v New Yorku. V roce 2006 společnost otevřela vlajkový obchod La Maison Unique, česky jedinečný dům, v New Yorku. Tento obchod byl největším kamenným obchodem značky a byl navržen Thomasem Heatherwickem, který také vytvořil kabelku jménem Zip Bag. V roce 2014 měl Longchamp v Severní Americe 17 obchodů.

    V roce 2013 společnost Longchamp investovala do logistiky pro podporu růstu společnosti. Společnost vybudovala logistické centrum o rozloze 23 000 m čtverečních ve Francii. Společnost se spoléhá na mezinárodní distribuční síť a prodává širokou škálu produktů. Značka má zastoupení v 80 zemích, včetně Brazílie, Izraele, Macaa, Peru, Chile, Indonésie, Paraguaye, Abú Dhabí, Kanady, Rakouska, Kambodže, Kuala Lumpur, Dubaje, Thajska, Filipín, a dalších. Longchamp plánuje rozšířit svou síť napříč regionem Blízkého východu se zaměřením na Saúdskou Arábii a Katar. Společnost má také obchody v Mexiku, Venezuele a Kolumbii. Skupina tak přímo spravuje více než 300 butiků po celém světě.

    Ceny a cílové skupiny

    Vzhledem k tomu, že firma Longchamp vyrábí především luxusní kabelky, zaměřuje se na ženskou módu. V dnešní době se stále dají sehnat pánská vintage trika, které tato společnost před dvaceti lety vyráběla, ale pouze od jejich samotných kupců. V nabídce oficiálních obchodníků již taková nejspíš nenaleznete.

    Ani po dlouhém pátrání jsem ovšem nemohl najít český internetový obchod, ve kterém by prodávali nové Longchamp kabelky. Jediné kusy jsem našel v bazarech, které je nabízely za různé ceny. Hodnota jedné kožené Longchamp kabelky se pohybuje okolo 6 000 Kč. To je základní cena za základní kabelku. Ta se ovšem liší s užitými materiály, druhem a tvarem kabelky. Za vyšší řadu s kvalitnější kůží zaplatíte přibližně 14 000 Kč a za nejvyšší poté 25 000 Kč.

    Na UK stránkách se mi poštěstilo trochu více a dokázal jsem najít oficiální obchod, který nabízí Longchamp zboží. Na tomto webu je dostupná široká škála zboží, jako jsou košile, peněženky, sluneční brýle, šály a samozřejmě tašky a batohy. Nejznámější a nejslavnější taška Le Pliage se zde prodává v průměru za 120 liber (1 libra => 28.5 Kč). Liší se velikostmi, barvou a provedením. Tyto kousky jsou jedny z nejlevnějších kabelek, které lze od firmy Longchamp sehnat. Ceny dalších produktů, jako jsou batůžky a menší kabelky se poté pohybují okolo 350 liber.

    I když je tato firma zaměřena především na zavazadla, ve své nabídce má široké spektrum doplňků a oblečení. Dámské triko s velmi moderním designem stojí na těchto stránkách 110 liber. Svetr s podobným designem 170 liber. Do podzimního počasí nabízejí i kabáty a bundy za ceny kolem 500 liber. Pro pány žádné oblečení nenabízejí. K jejich nabídce ovšem patří kožené pásky, jejichž cena se pohybuje okolo 100 liber.

    Shrnutí a závěr

    Longchamp vyrábí jedny z nejznámějších a nejoblíbenějších kabelek vůbec. Legendární Le Pliage se zapsala do historie pro její kompaktnost a úžasný vzhled. I přes změny v názvu této firmy je tady s námi více než 70 let a stále si drží úroveň, na kterou moc značek nedosahuje. Kůň, který na logu symbolizuje rychlost a nadčasový vzhled má opravdu něco do sebe. Pokud chcete kompaktní, krásnou a moderní kabelku, volba je jasná.

    Oznamte mi nové kusy této značky