Unimoda.cz na Firmy.cz

GLAMI TOP Hodnocení obchodu na Zboží.cz
  • Stav
    4
    1
    0
    0
    5
  • Řazení
    newest
    most-popular
    highest-price
    lowest-price
  • Pohlaví
    0
    1
  • Dospělý
    1
    0
  • Velikost
    přibližné velikosti
    Obuv(Zhruba odpovídá)
  • Barva
  • Materiál
  • Filtr
  • Velikost
    přibližné velikosti
    Obuv(Zhruba odpovídá)
  • Řazení
    newest
    most-popular
    highest-price
    lowest-price

  • Versace Boty, Oblečení

    4

    Luxusní značka
    Oznamte mi nové kusy této značky
    Není nutná registrace
      Všechny kategorie


    Všechny Značky

    Gianni Versace S.r.o., obvykle označovaná jednoduše jako Versace, je italská luxusní módní společnost a obchodní jméno založené Giannim Versace roku 1978. Hlavní značkou společnosti je Versace, která vyrábí špičkové italské oblečení a kožené doplňky, zatímco dalšími difúzními liniemi jsou Versace Collection (hlavně v USA), Versus Versace a Versace Jeans. V logu Versace se vyskytuje hlava řecké mytologické postavy Medusa. Toto logo bylo zvoleno, protože si sourozenci Versaceovi v dětství hrávali ve zřícenině v oblasti Reggio Calabria. Tam byla na podlaze vyobrazena právě tato mytologická postava. Gianni Versace si vybral Medusu jako logo jeho firmy, protože přiměla lidi, aby se do ní zamilovali a neměli cesty zpět. Doufal, že jeho společnost bude mít stejný dopad na lidi.

    Historie

    Giovanni Maria Versace se narodil ve městě Reggio Calabria v Itálii 2. prosince 1946. Vyrůstal se svým starším bratrem Santo Versacem a mladší sestrou Donatellou Versaceovou, spolu s jejich otcem a matkou, švadlenou Francescou. Starší sestra Tina zemřela ve 12 letech kvůli nesprávně léčenoé infekci tetanem. Versace byl silně ovlivněn starořeckou historií, která dominuje historické krajině jeho rodiště. Chodil do Liceo Classico Tommaso Campanella, kde studoval latinu a starořečtinu, aniž by školu dokončil.

    Versace se začal vyučovat již v nízkém věku. V matčině šicí firmě, která zaměstnávala až tucet švadlen, si našel pracovní pozici, která v podstatě začala jeho kariéru. Poté se začal zajímat i o architekturu. Tento zájem ale poměrně upadl po tom, co se ve svých 26 letech přestěhoval do Milána, kde pracoval v průmyslu módního návrhářství. V roce 1973 se stal designerem úspěšné mladické linie „Byblos“ pro italskou firmu Genny. V roce 1977 navrhl Complice, další experimentální linii pro Genny. O několik let později Versace, povzbuzený jeho úspěchem, představil svou první kolekci pro ženy v Palazzo della Permanente Art Museum v Miláně. První módní přehlídka následovala v září téhož roku. Jeho první butik byl otevřen v milánské Via della Spiga v roce 1978.

    Po otevření svého milánského butiku v roce 1978 se Versace rychle stal senzací na mezinárodní módní scéně. Využíval živých barev, výrazných potisků a sexy střihů, což bylo osvěžujícím kontrastem k tehdy převládajícím tlumeným barvám a jednoduchosti. Jeho estetický kombinovaný luxusní klasicismus se zjevnou sexualitou přitahoval kromě pochval i mnoho kritiky. On sám řekl, že nevěří v dobrý vkus, který se odrážel v jeho drzém vzdorování pravidel módy. Rčení se stalo slavným a tím započalo Versaceovo slavné soupeření s Giorgiem Armanim. Mezi jednu z tehdejších citací patří: Armani obléká manželky, ale Versace obléká milenky.

    Od roku 1978 Versace stavěl společnost s podporou své rodiny. Zaměstnával svou sestru Donatellu jako viceprezidentku a jeho bratra Santa jako prezidenta společnosti. Donatellino poslání se rozšířilo na kreativní dohled, kde působila jako klíčová konzultantka firmy Versace. Gianni také zaměnstnal Donatellina manžela, Paula Becka, jako ředitele oddělení pro pánské oblečení.

    Mezi Versaceho nejslavnější inovace patří jeho vynález super-lehkýh řetízků, kterým říkal Oroton. Vynalezl ho v roce 1982 a stal se podpisovým materiálem pro jeho oblečení. Versace byl velmi hrdý na své jihoitalské dědictví a plnil své návrhy motivy inspirovanými historickými, módními a uměleckými směry, zejména řecko-římským uměním. To je zřejmé z loga společnosti a opakujících se motivů, jako je řecký klíč. Versace taky nechal jeho lásku k modernímu umění inspirovat jeho práci. Vytvářel grafické tisky založené na umění Roye Lichtensteina a Andyho Warhola. V roce 1982 Versace rozšířil svou nabídku o šperky a domácí potřeby, navrhoval luxusní nábytek, porcelán a textil pro domácnost. V roce 1989 se firma rozšířila na haute couture a spustila značku Atelier Versace. Versace se stal známým tím, že zaměstnával celebrity ve svých marketingových kampaních a tím, že seděly v předních řadách jeho módních přehlídek. Byl první, kdo to tímto způsobem udělal. V době jeho smrti byla Versaceova říše oceněna na 807 milionů dolarů a zahrnovala 130 butiků po celém světě

    Versace byl 15. července 1997 ve věku 50 let postřelen na schodech svého sídla v Miami Beach, když se vrátil z ranní procházky po Ocean Drive. Následně byl prohlášen za mrtvého v Jackson Memorial Hospital v 9:21 hodin. Versace obvykle nechával asistenta vyjít z domu do kavárny, aby vzal jeho ranní noviny, ale zrovna ten den se rozhodl jít osobně. Versace byl zavražděn vrahem Andrewem Cunananem, který použil stejnou zbraň ke spáchání sebevraždy na hausbótu o osm dní později.

    Cunanan byl návrhářem posedlý a často se chlubil jeho blízkým přátelstvím. To byly ovšem pouze symptomatické klamné představy o vznešenosti: často falešně prohlašoval, že potkal celebrity. Agenti FBI se však domnívají, že Versace a Cunanan se dříve setkali v San Franciscu, ačkoli to, co jejich vztah znamenal, je stále záhadou. Maureen Orth v roce 2008 publikoval článek ve Vanity Fair, kde uvedl, že se Cunanan a Versace krátce setkali v nočním klubu v San Franciscu roku 1990 (podle několika tvrzení očitých svědků) a možná se pravděpodobně vídali i při dalších příležitostech, protože oba byli zapojeni do kruhů sexu za pronájem v Miami a San Franciscu. Nicméně, Versaceho rodina vždy vytrvale popírala, že oni dva někdy se setkali.

    Versace byla Cunananovou pátou a poslední obětí. Policie řekla, že neví, proč byl Versace zabit. „Nevím, zda někdy dostaneme odpověď,“ uvedl policejní náčelník policie v Miami Beach Richard Barreto. Versaceho tělo bylo zpopelněno a jeho popel se vrátil do rodinné usedlosti poblíž Cernobbia v Itálii. Byl pohřben v rodinném trezoru na Moltrasio hřbitově u jezera Como. Na pohřební liturgii Versaceho, která se konala v milánské katedrále, se zúčastnilo přes 2000 lidí, včetně Diany, princezny z Walesu, která byla zabita při dopravní nehodě těsně o měsíc později.

    V září 1997 média oznámila, že Versaceho bratr Santo bude sloužit jako nový generální ředitel Gianni Versace S.p.A a Versaceho sestra, Donatella, se stala novou hlavou oddělení designu. Versace ve své vůli nechal 50 % své módní říše své neteři Allegře Versace. Ona a její mladší bratr Daniel zdědili Versaceho vzácnou sbírku uměleckých děl. Allegra zdědila svůj vklad v hodnotě přibližně 500 milionů dolarů, když v roce 2004 dosáhla 18 let.

    Kolaborace a Partnerství

    Versace měla jako značka spoustu spoluprací s jinými slavnými značkami a osobnostmi. Dokonce spolupracovala s dvěmi automobilovými značkami, Lamborghini a Ford. V roce 2006 Gianni Versace S.r.o. uzavřela partnerství s Automobile Lamborghini S.r.o. k výrobě Lamborghini Murciélago LP640 VERSACE. Vůz měl bílý saténový interiér s logem Versace vyšitým na sedadlech. Auto bylo k dispozici v černé a bílé. Vyrobilo se ho pouze deset kusů. Vůz byl prodáván s doplňkovou sadou zavazadel, luxusními řidičskými botami a řidičskými rukavicemi.

    Miláně Společnost Versace se v roce 2008 spojila s AgustaWestland s cílem vytvořit luxusní vrtulník VIP AgustaWestland AW109 Grand Versace VIP. Vrtulník obsahuje kožený interiér a vnější design Versace. V roce 2011 vydaly Versace a H&M novou řadu oblečení, které se prodávalo v obchodech H&M. Do kolekce patřilo pánské i dámské oblečení a bytové doplňky, jako jsou polštáře a přikrývky.

    V roce 2015 Versace spolupracovala s tanečníkem Lil Buck a vydali spolu řadu tenisek. V roce 2018 debutovali Ronnie Fieg a Donatella Versace s jejich Kith x Versace sbírkou, která představovala upravené medusa logo s nápisem KITH přes její oči. Kolekce Versace Mens Fall 2019 obsahovala několik položek s logem Ford Motor Company. Podle módního domu obě společnosti spojily své síly, aby vyvolal pocit vzrušení, jako při nákupu prvního automobilu. Vzrušení a touhu vlastnit něco jako rozšíření něčí osobnosti, něco velmi spojeného s myšlenkou být člověkem.

    Obchody

    Versace vlastní jedny z nejhezčích butiků ze všech značek. Vždy mají unikátní a luxusní design, který vyvolává pocity vznešenosti. Prodává se v nich řada různých produktů, mezi které patří především oblečení, ale také voňavky, doplňky, hodinky, brýle a další. Tržba firmy Versace tvoří asi 800 milionů EUR ve 200 kamenných obchodech. V tomto roce ovšem odkoupil tuto luxusní značku americký podnikatel Michael Kors, takže ji zahrnul pod svůj koncern a plánuje ji rozšířit až na 300 butiků.

    Versace také vlastní hotel, Palazzo Versace. Soheil Abedian ze skupiny Sunland Group se v roce 1997 obrátil k Versace s žádostí o spolupráci a úspěšně navrhl luxusní hotel inspirovaný značkou Versace; první palác Palazzo Versace byl otevřen na zlatém pobřeží Austrálie 15. září 2000. Hotel byl v prosinci 2012 prodán čínskému konsorciu. Druhý Palazzo, Palazzo Versace Dubai, byl dokončen v prosinci 2015 a nachází se na pobřeží Dubai Creek. Palác Palazzo Versace Macau byl ohlášen v roce 2013 a byl postaven ve spolupráci s největším provozovatelem kasin SJM Holdings v Macau. Hotely Palazzo Versace byly prvními hotely módních značek na světě a kladou důraz na krásu a luxus.

    Ceny a cílové skupiny

    Značka Versace je značkou tradice, luxusu a moderny. Kousky, které v dnešní době vyrábějí vypadají velmi svěže. Mají hezké a inovativní střihy, užívají luxusní materiály a potisky jsou velice zajímavé. Tisknou vše, přes jednoduché a normální trička až po divoce vzorovaná saka a kalhoty. Každý si u značky Versace najde něco, co se mu bude líbit, co mu bude vyhovovat. Cenová kategorie je poněkud vyšší, takže oblečení této značky ocení především opravdoví módní milovníci.

    Začneme u krásných dámských růžových šatů, které jsou moderně ušité. Mají jeden rukáv ustřižený a místo něj je svorkou sepnuta látka pod paží. Celkově šaty vypadají moc hezky a cenou jsou oproti ostatním kouskům značky Versace také docela přípustné, stojí 1 300 EUR. Pánská saka s kalhotami v jedné sadě s velmi zajímavým vzorem stojí 1350 EUR. Tento kousek je velmi designový, vzor vypadá divoce, ale zároveň velmi vyrovnaně.

    Dále tady máme trika Versace. Jejich potisky bývají jednoduché. Buď se jedná o pouhý nápis Versace, nebo o logo této značky. Existují různé variace, například rámeček nebo pozadí, na kterém se nápis nachází, ale střih bývá vesměs stejný. Za triko s VERSACE logem si zaplatíte něco okolo 300 EUR. O něco zajímavější jsou pánská Polo trika. Ty mají vyšívané límečky a konce rukávů, často se na nich také vyskytuje logo medusa. Stojí asi 450 EUR.

    Versace vyrábí také kabelky. Její hlavními ikonickými kabelkami jsou ty vycpané a prošité, takže poté tvoří takové bochánky. Je nejznámějším druhem kabelek od této značky a jejich ceny se pohybují okolo 2 000 EUR. Dále pro dámy nabízejí menší kabelky s krásně zpracovaným písmenem V, které jsou o polovinu levnější. Pro pány jsou v nabídce i batohy, jejichž ceny se pohybují v průměru kolem 600 EUR.

    V neposlední řadě mají v nabídce dnes velmi oblíbené sneakers. Ty jsou všechny docela jednolité a velice se svým tvarem a siluetou neliší od jiných druhů, které Versace nabízí. Jediné, v čem se podstatně liší, jsou potisky. Některé jsou jednodušší a klidnější, některé jsou naopak velmi živé a vyvolávají spoustu emocí. Dámské sneakers jsou velmi podobné těm pánským a jejich silueta také zůstává zachována. Jejich průměrná cena u obou pohlaví se pohybuje okolo 400 EUR.

    Shrnutí a závěr

    Versace má za sebou velmi zajímavou historii, kterou provázel úspěch, ale i tragédie. O celé módní říši Versace byl natočen seriál na internetové televizi Netflix, který se těší velkému úspěchu. Značka ovšem není pouze historickou záležitostí, i v dnešní době se velmi silně drží trendů. Oblečení této značky je vždy stylové a o krok napřed před ostatními značkami. I přes vyšší cenovou kategorii se stále vyplatí kousky koupit, neboť pro pravého milovníka módy mají cenu nevyčíslitelnou.