Řazení
newest
most-popular
highest-price
lowest-price
Pohlaví
0
1
Dospělý
1
0
Velikost
přibližné velikosti
Barva
Materiál
Obecný Materiál

LACOSTE Oblečení

Oznamte mi nové kusy této značky
Není nutná registrace
Pánské Mikiny Lacoste
899 Kč
M
LACOSTE SECOND
HAND
-26%
Dámské Tričko Lacoste
455 Kč 340 Kč
42 | M
LACOSTE SECOND
HAND

Velmi známá značka s ještě známějším logem zeleného krokodýla. To je Lacoste. V roce 1933 byla založena tenisovým hráčem Reném Lacoste ve Francii. Ten byl na kurtu kvůli jeho dravosti přezdíván Krokodýl. Prodává oblečení, boty, sportovní potřeby, sluneční brýle, parfémy, ručníky a hodinky. Kvalitní zpracování a unikátní design každého kousku oblečení je důvod, proč si lidé tuto značku tak moc oblíbili. Protože ví, že je krokodýl nezklame.

Historie

René Lacoste se narodil v roce 1904 a v roce 1927 se stal nejlepším hráčem tenisu na světovém žebříčku. Jeho úspěch byl dán jeho vytrvalostí a houževnatostí - stejnými vlastnostmi, které pomohly vytvořit jeho legendu. Lacoste byl vždy vynalézavý. Sám jednou řekl, že by měl mít na své vizitce napsáno vynálezce, protože vytvářel nové věci celý život. Ve svých 24 letech to byl právě on, kdo patentoval stroj na střílení tenisových míčků!

Během cesty do Bostonu s týmem Davis Cupu v roce 1923 si René Lacoste všimnul krokodýlího kufru ve výloze jednoho z obchodů. Alan Muhr, Lacosteho trenér, začal vtipkovat, že pokud turnaj vyhraje, kufr z krokodýla mu koupí. Tato anekdota, kterou zachytil blízký novinář z Boston Evening Transcript, stojí za jeho přezdívkou The Alligator a rychle se stává znakem jeho budoucí firmy.

Lacoste a André Griller v roce 1933 založili firmu La Chemise Lacoste. René byl velmi známý tenisový hráč a Griller vlastnil jednu z největších ševcovských firem ve Francii. V té době tvořily tenisový dres dlouhé kalhoty, triko s dlouhým rukávem a hráči dokonce nosili kravaty! Renému toto oblečení přišlo na sport nevhodné a nepohodlné, proto se rozhodl ustřihnout rukávy, ale ponechat límec. Tak vznikl první z jejich produktů. Bylo jím revoluční tenisové triko, které poté Lacoste nosil na turnaje, ve kterých se účastnil. Na hrudi se mu blýskalo logo krokodýla a své značce udělal velkou reklamu.

V roce 1952 se Lacoste přestěhovala do USA a byla inzerována jako symbol statusu soutěžícího sportovce. Polokošile byla rychle vyzvednuta hráči golfu a stala se základem ve vyšší třídě amerického úředního vzhledu. Dokonce tak, že Polo triko bylo uvedeno v Úřední příručce o přípravě v roce 1980. Poté společnost Lacoste rozšířila své výrobky o bundy, trička a trenýrky.

Roku 2000 vzrostla popularita Lacoste díky práci francouzského designéra Christophera Lemaire. Vytvořil modernější a luxusnější vzhled. V roce 2005 se prodalo téměř 50 milionů výrobků Lacoste ve více než 110 zemích. Viditelnost značky také vzrostla díky smlouvám mezi Lacoste a několika mladými tenisovými hráči, mezi které patřila i americká tenisová hvězda Andy Roddick, francouzská vycházející mladá vyhlídka Richard Gasquet a švýcarský olympijský medailista Stanislas Wawrinka.

Polo

Dalo by se říct, že René Lacoste je vynálezcem Polo trika. Z nepohodlné košile, kterou nosili hráči tenisu dokázal vytvořit kus oblečení, který se používá nejen při sportech jako je tenis a golf, ale při každodenním nošení. Ačkoliv se od roku 1933 styl Polo s módou posunul, jeho výrobní metody zůstávají pořád stejné. Troyes je místem, kde se rodí jedinečná polo savoir faire, která se dnes vyváží po celém světě. Pletení, barvení, řezání, připevňování vyšívaného krokodýla a montáže kusů: těchto pět kroků, které vyžadují odborné znalosti a vynikající oko pro detail, dávají pólu jeho nenapodobitelný styl.

První triko bylo provedeno s použitím inovativní bavlny piqué, která umožňuje větší prodyšnost při hraní a dává texturovaný vzhled, který se stal podpisovým dnešním polokošilím. To byl začátek funkční elegance, která dodnes inspiruje současný životní styl a sportovní oblečení. Zajímavostí je, že ať už je strojově šité nebo ručně vyšívané, počet stehů potřebných pro každého krokodýla je kolem 1600. To je důkazem pravosti každé z polokošilí.

Kontroverze

Lacoste za celou svou existenci nemělo žádné skandály, za které by se muselo velmi stydět. Jediné dva, které stojí za zmínku, se odehrály v roce 2011.

V červenci roku 2011 byla firma Lacoste společně s dalšími velkými společnostmi, jako je Nike a Adidas, obviněna z tzv. Špinavého Praní. Obvinění padlo ze strany organizace zabývající se přírodou Greenpeace. V souladu s nálezy ve zprávě, kterou Greenpeace podala informaci o spolupráci těchto velkých firem s čínskými zásobovateli. To by bylo všechno v pořádku, ale tito Asiaté způsobovali znečištění řeky Yangtze a Pearl Rivers. Vzorky odebrané z odpadu, které tato firma vypustila obsahovaly totiž nebezpečné a hormony ohrožující chemikálie.

Téhož roku se odehrál další skandál, který Lacoste utrpělo. Každý rok se vyhlašovalo prestižní ocenění Lacoste Élysée. To je soutěž, kterou organizuje Lausannské muzeum ve Švýcarsku. Firmu s krokodýlem ve znaku tato soutěž zaujala a rozhodla se ji sponzorovat. Jednou ze soutěžících nominovaných na výhru byla Larissa Sansour. Její výtvor uvedený do soutěže byl nazván Nation Estate, česky Národní Majetek, který zahrnoval sérii rozostřených sci-fi obrazů založených na přijetí Palestiny do UNESCO. V tomto díle si Sansour představuje stát obsažený v jediném mrakodrapu, kde každé patro představuje repliku ztracených měst včetně Jeruzaléma, Ramalláhu a jejího rodného města Betléma.

Měsíc předtím, než porota vybrala vítěze, musée de Élysée informovalo Sansour, že Lacoste změnilo názor na zahrnutí její práce do soutěže a požádala muzeum, aby ji odstranilo jako kandidáta. Její práce se totiž zdála firmě Lacoste až příliš pro palestinská. Sansour svůj příběh brzy zveřejnila a během 48 hodin vyšla od Musée de Élysée podpora ve prospěch Sansour. Muzeum v tiskové zprávě oznámilo, že se rozhodlo ukončit svůj vztah s Lacoste, jako sponzorem této ceny, v důsledku jejího trvání na vyloučení Sansour ze soutěže. Pokus o cenzurování práce Sansour vedl k rozsáhlým mezinárodním negativním zprávám médií o akcích společnosti Lacoste.

Ceny a cílové skupiny

Lacoste bylo dlouhá léta jen a pouze Polo. To bylo určeno především pro tenisty, protože se jednalo o pohodlnější verzi tenisového dresu. Později se ale díky svému elegantnímu vzhledu a luxusnímu materiálu, ze kterého bylo vyráběno, dostalo do vyšších vrstev. Polo bylo nyní používáno při hraní golfu. A protože golf hráli především bohatí a důležití lidé, začalo se šířit v této vrstvě i mezi lidi, kteří těmto hrám až tak moc neholdovali. Z Lacoste se stala firma, která vyrábí Polo – tričko na volný čas.

V dnešní době platí to stejné. Polo je tričko, které svým vzhledem nikdy neurazí a zároveň se v něm budete cítit velmi pohodlně. Dá se vzít na procházku, na oběd, ale i na pláž. Mimo trika vyrábí také jak dámské, tak pánské oblečení, obuv, doplňky, brýle a podobné. Ceny se pohybují někde uprostřed. Nejedná se o levné kousky, na druhou stranu jsou ceny přiměřené své kvalitě, perfektnímu střihu a elegantnímu designu.

Pánské Polo tričko se na oficiální Lacoste stránce dá sehnat za cenu okolo 1 300 Kč. Takové Polo je jednobarevné s docela s úzkým střihem. Dále tady máme kategorii ze speciálních kolekcí. Taková Pola se pohybují okolo 2 000 Kč. Na jejich stránce se prodává i podobné oblečení v dámské verzi, které se podobně jako mužské pohybuje okolo 2 000 Kč. Jeden z kousků, který mě svým vzhledem zaujal byl vyroben ve spolupráci s Keith Haring. Vzhled tohoto trika je velmi nevšední a velmi zajímavý.

Znak krokodýla se ovšem nevyskytuje pouze na Polo shirts. Na českém Lacoste e-shopu se prodávají různé jiné oblečení. Například solidní Lacoste tenisky se zde dají sehnat za krásných 1 800 Kč. Jsou celé bílé, ale svou siluetou zachytí oči každého kolemjdoucího. Ten poté spatří logo krokodýla a bude mít jasno. Ten, kdo má takové boty je módní gurmán. Pro dámy vyrábí Lacoste také sukně. Ty se pohybují okolo 1 500 Kč.

Také děti mají své oddělení. Prodávají se zde veškeré výrobky, jen v menších velikostech. Za klasické Polo zaplatíte něco přes 1 000 Kč. Za tričko 600 Kč a košili zhruba 1 200 Kč. Dívčí šatičky poté stojí 1 400 Kč.

Shrnutí a závěr

Lacoste se stala jednou z nejznámějších značek životního stylu, její ikonická polokošile je špičkou funkční, ale stylové nabídky. Renému Lacoste máme za co poděkovat - kromě logické mánie vynalezl i stroj na tenisový míček. Za svůj život dokázal spoustu věcí. Nejen založit prosperující firmu, která se drží dalších 80 let, ale zároveň se stát tenisovou jedničkou ve Francii. René Lacoste byl muž, který byl zapálený. Muž, který věděl, co chce a šel si zatím. A přesně takový bude ten, kdo si obleče Lacoste Polo.

Oznamte mi nové kusy této značky