Mnohé z vás, kdo trošku sledujete módní dění, nebo zkrátka nové kolekce předních světových výrobců, tedy těch, kteří jsou udavači módního směru, už jistě nepadlo, co stojí za tím, že módní svět nabral velice extravagantní směr. Jistě, na ulicích průměrného maloměsta málokdy narazíte na slečnu v nejnovější podzimní kolekci od Yves Saint Lauren či na pána spěchajícího do práce v oblečení Espritovém. To, o čem mluvím, se ale skrývá trochu jinde, než v sekáčových džínách. Pokud se posuneme na západ od České republiky, poznáme to. Lidí se smyslem pro módu je mnohonásobně víc, nebo jen mnohonásobně více ochotných obměňovat svůj šatník.
Je úplně neoddiskutovatelnou záležitostí, že jde móda v kruzích a neustále se vrací. Jak jinak bychom mohli již asi po sedmnácté zažívat vlnu skinny kalhot (tedy těch jako druhá kůže) či očekávat další nástup zvonáčů, který je jen otázkou několika dní. Ale i takové kruhy se pomalu vyčerpávají a každý módní návrhář už ví, že dnes pominula doba, kdy pouhá značka stačí, aby si lidi oblečení kupovali. V době hipsterů bojujících za originalitu a jakési oproštění od materiálů jsou ulice přeplněné nejrůznějšími styly.
A právě na tuhle otázku dává odpověď sama extravagance, ve které výrobci a návrháři hledají zpět cestu ke své klientele. Pokud se vrátím k módním kruhům - můžeme to zkrátka označit za snahu vytvořit něco nového, první stádum kruhu nového.
A protože móda je tu s námi od nepaměti, jednou za čas se vždy musí objevit chvíle, kdy do ní vstoupí něco nového, co se časem může opakovat. Móda je projevem nás samotných, odtud taky to známé ''šaty dělají člověka''. A dnes tento nový impulz představuje extravagance, kombinace šílených střihů a barev, která dává každému prostor v globalizovaném světě vyniknout a vykřiknout do okolí, že je jedinečný.
Článek je zamyšlením autora, se kterým se můžete a nemusíte ztotožnit :)