Hollister byl založen poměrně nedávno, v roce 2000 v Ohiu. Původně to měla být levnější varianta své mateřské společnosti AbercRombie & Fitch, která se měla zaměřit na zákazníky mezi dvanácti a čtrnácti lety. Značka měla přibližovat lidem ze severnějších částí Spojených státu život v krásné a prosluněné jižní Californie.
Okolo vzniku této podznačky byla dokonce vytvořena falešná historie, jak John Hollister musel opustit New York, přemístil se do Nizozemských východních vod a nakonec se vrátil do spojených států a usadil se v Californii roku 1922. Pravda o vzniku firmy ale nakonec vyšla najevo a vzhledem k tomu, že to nemělo žádný účinek na prodej, se firma rozhodla vyjít napovrch s celou historií. Přestože internetový prodej je hlavním přísunem peněz pro Hollister, tak kamenné obchody jsou neuvěřitelným zážitkem.
Firma utratila v přepočtu 200 miliónů korun na pohyblivé obrazovky vevnitř obchodů, a další astronomickou částku na vytvoření umělého vlnobití ve výlohách. I když se to tak může zdát, tak se značka nespecializuje na surfařskou komunitu, spíš naopak, chtějí všem ukázat surfařský životní styl a tu volnost, kterou v jejich oblečení rozhodně pocítíte.
Jo a jentak mimochodem - všechny kamenné obchody mají vyparfémované a smí v nich prodávat jen krásné prodavačky. Zajímalo by mně, jak to posuzují.