Ruslan Džumanijazov je původem z Litvy, ale dnes již žije poklidně i s rodinou v Čechách. Na otázky, proč se sem přestěhoval odpověděl elegantně a se smíchem:
''V Česku je nejlepší pivo, kdo by se sem nechtěl nastěhovat?''
Budeme to brát jako kompliment, koneckonců - bude na tom asi něco pravdy.
Teď to bude dvanáct let od doby, kdy sem Ruslan přišel. Patří k typickým perfekcionistickým podnikatelům. Všechno má rád uspořádané a také o sobě tvrdí, že je velkým puntičkářem. To je v případě podnikatele velmi ceněná a dobrá vlastnost.
V branži obchodování s oblečením už je věru nějakou tu dobu a během
těch let nasbíral spoustu zkušeností.
''Nejdůležitější je jít pořád dopředu. Když se zrovna daří a obchody jdou skvěle, nesmíme zůstat na místě. Musíme se pořád posouvat dopředu a pořád na sobě makat, neusínat na vavřínech,'' upozorňuje.
Ruslanovi patří internetový e-shop se secondhand oblečením jménem Unimoda (www.unimoda.cz). Ten se vypracoval z úplné nuly na velmi váženého hráče na domácím poli mezi obchody s oblečením.
O Unimodě bychom nepsali, kdyby Ruslan se svým týmem nenabízel vskutku speciální nakupovací 'zábavu'.
Na serveru provozuje takzvanou holandskou aukci, která má tradici právě v Nizozemí a kde se v ní prodávají tulipány. Funguje na bázi neustálého klesání ceny, ale přitom pořád obsahuje prvky aukce. Ruslan tedy dá do prodeje, řekněme, kabát, a stanoví cenu na 1500,- Kč. Cena pomalu klesá a vy si kabátu všimnete třeba ve chvíli, kdy stojí 1400,-. V tu chvíli si ale řeknete, že je to pořád moc, a nabídnete za něj tisícovku. Pokud cena spadne na tisíc a nikdo nenabídne více, je váš. Pokud ale někdo nabídne 1200,- čímž vás přebije, dostane ho on.
''Jsme si vědomi toho, že jde trochu o risk a ne každé oblečení, které si vyhlídnete, na sto procent dostanete. Díky tomuhle systému to u nás ale lidi pořád baví a na rovinu - proč by taky ne, když můžou sehnat dobré oblečení třeba za 30,-?'' vysvětluje Ruslan.
Je třeba také říci, že pokud byste opravdu nechtěli riskovat, můžete zboží vykoupit okamžitě za cenu, která u něj právě je. Tím sice nebudete riskovat, že vám ho někdo vyfoukne, na druhou stranu ale přijdete o možnou slevu, a ty jsou zde opravdu bezkonkurenční.
''Na jednu stranu jsme to takhle vymysleli, abychom byli originální. Na druhou stranu jsem se ale už nemohl dívat na to, jak v obchodech známých značek ceny pořád stoupají a normální člověk už si je dneska skoro nemůže dovolit. A přitom se vydává na každý rok několik kolekcí podle ročních období. Za rok se móda tolik nezmění, a já prodávám třeba půl roku starou kolekci, jenže s cenou o třičtvrtě nižší.'' dokončuje myšlenku.